Co jsem dnes jedla I

December 6, 2019

 

 

Vítám vás všechny u úplně nového článku! :) Už dlouho s vámi sdílím jídla, která během dne jím, a konečně jsem dala dohromady ucelený jídelníček i s recepty, abyste se mohli inspirovat a případně si uměli naplánovat jídla během dne. Vím, že jsem sama dlouho hledala cestu, jak se správně stravovat a kolikrát jsem ani nevěděla, co svačit, co si připravit za jídlo do školy.. Hodně mi v tom pomáhalo inspirovat se u ostatních, a tak jsem se naučila jíst pravidelně, přemýšlet o jídle, aby bylo vyváženě a mé tělo tak dostávalo během celého dne vše potřebné.

 

Vždy je dobré si plánovat dopředu, co si ten daný den dáte k jídlu. Nakoupíte si tak potřebné suroviny a nebudete během dne tápat, co byste zakousli (většinou to pak dopadá tak, že si raději nic během dne nedáte a večer pak stláskáte, co vám přijde pod ruku..) A tomu chceme předejít!

 

Plánujte si proto svůj jídelníček dopředu. Budete tak mít alespoň přehled o tom, kolik jste toho snědli, upravíte si lépe poměr živin v jídle a to hlavní, nebudete hladovět! Protože pravidelná vyvážená strava je základ všeho! 

 

Já jsem si pro vás dnes připravila jídelníček, který se skládá pouze ze 4 jídel (bez dopolední svačiny), jelikož to bylo ve dne, kdy jsem později vstávala a snídala. Ve školní dny mívám svačinu ještě mezi snídaní a obědem, takže pokud budete brzy vstávat, připravte si ještě dopolední svačinu (oříšky s jogurtem, šunku s celozrnným chlebíkem, ovoce, zeleninu...).

1. SNÍDANĚ

 

Snídaně dělá den. To je pravidlo, ketrým se řídím. Bez snídaně jsem úplně nepoužitelná a bez energie! I když vstávám do školy nebo do práce, raději si přivstanu a snídani si vždy udělám. I když je to třeba jen jogurt s ovocem a oříšky. Ani vy na snídani nikdy nezapomínejte a nastartujte své tělo hned na zažátku dne! :)

 

Ovesná kakaovo-perníková kaše:

 

  • 100 g ovesných vloček

  • 30 g proteinu (použila jsem čokoládový, ale můžete použít i jiný a nebo ho úplně vynechat)

  • špetka skořice

  • špetka perníkového koření

  • 1 lžička kakaa

  • mléko (použila jsem polotučné kravské ale můžete použít i rostlinné)

 

Ovesné vločky rozmixujeme na mouku, smícháme je s proteinem, kakaem, skořicí a perníkovým kořením. Zalijeme mlékem a za stálého míchání vaříme na mírném plamenu. Mléko použijte dle konzistence. Já ho dávám méně, protože mám raději husté kaše. Až se kaše začně vařit, odstavíme jí z plotny a přelijeme do misky. Dozdobíme ovocem, ořechy, ořechovým máslem a kokosem. Pokud by na vás byla kaše málo sladká, můžete si jí dosladit medem nebo nějakým sirupem (javorovým, agávovým, čekankovým...).

 

2. OBĚD

 

V týdnu si většinou oběd připravuji do krabiček a vařím si ho den předem. Dělám tak 2 až 3 porce, abych měla alespoň na 2 dny vystaráno. 

 

Rýže s krůtím masem a zelenin