Quinoa s halloumi sýrem a granátovým jablkem

January 29, 2019

 

Quinoa neboli merlík čilský, tak se nazývá superpotravina, kterou jsem pro vás dnes připravila. Mnoho z vás jí už určitě zná, ale pro ty, kteří ji ještě neznají, jedná se o vysoce výživnou potravinu, která obsahuje velké množství bílkovin, proto je určena i pro vegetariány a vegany, aby zpestřili svůj jídelníček a získali tak potřebné množství proteinů. Quinoa je také zdrojem vlákniny, vitamínů B a minerálních látek (železo, vápník, hořčík...). Navíc je bezlepková a doporučuje se zařadit do jídelníčku při redukci hmotnosti.

 

Tato obilovina se může připravit jak naslano tak nasladko. Často se využívá jako příloha (např. místo rýže) nebo jako přísada do salátů. Můžete si z ní udělat také sladkou kaši k snídani a nebo ji přidat do různých placiček. 

 

Super zdravou potravinu jsem dnes připravila s grilovaným řeckým sýrem halloumi, zeleninou a granátovým jablkem. Tenhle recept by se spíše hodil do letních dnů, ale jelikož chceme jíst zdravě i teď v zimě, můžeme si ho udělat v jakémkoliv ročním období. :)

Co budeme potřebovat:

 

Na 2 porce:

100 g quinoi

1 balení sýru halloumi (220 g)

1 paprika (červená, žlutá nebo oranžová)

10 cherry rajčátek

1 menší cibule